Harry Kruizenga clubkampioen 2019 Tafeltennisvereniging Vries!

Op vrijdag 21 juni werden in de nieuwe gymzaal in Tynaarlo de clubkampioenschappen van tafeltennisvereniging Vries gespeeld.

De beginnende jeugd had eerder bij Eelde al de clubkampioenschappen gespeeld, dus vandaag was het de beurt aan de senioren en de gevorderde jeugd. De senioren werden opgedeeld in twee categorieën: de A-categorie met 10 deelnemers en de B-categorie met 6 deelnemers (inclusief de gevorderde jeugd).

Nadat alle poules twee rondes hadden gespeeld was er een gezellige koffie, thee en ranja pauze. Na de pauze werd de jeugdfinale gespeeld door Henk Weering en Anna Rass, omdat zij de enige gevorderde jeugdspelers zijn van respectievelijk Eelde en Vries. Onder toeziend oog van alle senioren speelden zij een mooie wedstrijd waarin Henk duidelijk de meerdere bleek met een 3-0 overwinning.

Hierna vervolgden de senioren hun poules. Bij de B-categorie was dit meteen een finalepoule en ook hier wist Henk de eerste prijs binnen te slepen, doordat hij in de beslissende laatste wedstrijd met 3-0 van Jan Oltkamp Groenwold wist te winnen. Jan Oltkamp had verder al zijn partijen gewonnen en was dus dik verdiend 2e. In de twee poules van de A-categorie werd er hard gestreden om de eerste twee plaatsen in de poule die recht gaven op een plek in de kruisfinales.

De nummers 1 van beide poules, Harry Kruizenga en Wouter Emmens, wisten in de halve finale vrij eenvoudig te winnen van de nummers 2, Linda van der Veen en Gijs van den Bergh. In de finale wist Wouter twee games goed stand te houden tegen Harry, maar na een 1-1 tussenstand liep Harry weg bij Wouter en wist hij met 3-1 te winnen. Zo wist het kersverse lid Harry dus meteen de wisselbeker van de senioren op te eisen!

Nadat alles was opgeruimd werd er nog even gezellig nagezeten en zit het tafeltennisseizoen er nu toch echt bijna op. Er wachten geen wedstrijden of toernooien meer, maar nog wel drie trainingen voor de zomerstop

Op de donderdagavond hiervoor werden de doublematch finalerondes gehouden voor de teams van Vries. In de noordelijke divisie verloren Linda v/d Veen en Wouter Emmens de wedstrijd om de 3e/4e plek met 12-5. In de 2e klasse verloren Linda Kleiker en Jelmer Emmens met 12-8 ook de wedstrijd om de 3e/4e plek. Thomas Rass en Souverain N’yudi wisten in deze zelfde 2e klasse de kampioenswedstrijd zeer overtuigend te winnen met 15-7!