Alle TTV Vries teams halen uit in de tweede speelronde van de najaarscompetitie!

Na de 10-0 overwinning van vorige week in Vries tegen FTTC 2, mocht Actief Vries 1 het ditmaal proberen tegen FTTC 1 in Franeker. Souverain N’yudi begon voorspoedig en won zijn eerste wedstrijd zonder problemen. Anna Rass en Henk Weering begonnen elk met een spannende wedstrijd, die ze beiden helaas nipt verloren. Souverain en Anna wisten vervolgens het dubbelspel te winnen waardoor het 2-2 stond. Souverain wist ook zijn tweede en derde enkelpartij met 3-0 te winnen en scoorde zo opnieuw een duidelijke hattrick. Henk en Anna leken geïnspireerd door deze ontketende Souverain, want ondanks dat het meerdere malen spannend werd in hun wedstrijden wisten zij deze allemaal in winst om te zetten. Door deze geweldige eindsprint naar de 8-2 eindstand staat dit team nu eerste in de Noordelijke Divisie na twee wedstrijden.

Komende week staat de kraker tegen concurrent Buitenpost 1 thuis in Eelde op het programma. Op vrijdagavond 13 september speelden de drie ‘Vriezer’ teams van Actief Vries hun eerste thuiswedstrijd van het seizoen in de nieuwe gymzaal in Tynaarlo. Het eerste, derde en vijfde team hadden er allen veel zin in en dat was ook terug te zien in de uitslagen! Het eerste team speelde met Harry Kruizenga, Gert Jan Huiskes en Wouter Emmens en zij wisten alle drie een hattrick te scoren. Het enige smetje op de avond was dat Harry en Wouter de dubbel in een spannende 5-setter verloren, waardoor DETO verdiend nog een punt mee naar huis nam.

Ook bij team 3 waren er drie hattricks te noteren. Thomas Rass, Souverain N’yudi en Gijs v/d Bergh maakten alle drie geen enkele misstap tegen Oldambt 2. Doordat Gijs en Souverain hun dubbel ook wisten te winnen werd er met de maximale 10-0 gewonnen.

Bij het 5e team waren de wedstrijden wat spannender, maar na 8 partijen stonden ze met 7-1 voor tegen Tjuchem 3. Tjuchem zette echter nog even een eindsprintje in, waardoor de wedstrijd eindigde in 7-3. Marijke Gordijn won 3 wedstrijden, Jan Oltkamp Groenwold 2 en Jan Emmens 1. Marijke en Jan Oltkamp wonnen ook het dubbelspel. Omdat dit team vorige week ook al met 7-3 won, staan zij voorlopig eerste in hun 5e klasse poule

Al op dinsdagavond speelde het combinatie team Actief Vries 4, bestaande uit spelers van Eelde en Vries, tegen Vinkhuizen 1. Wouter Haarman verloor in zijn eerste competitiewedstrijd helaas al zijn partijen. Hetty Klok en Gerard Smit wonnen respectievelijk 1 en 2 wedstrijden, waardoor de schade beperkt bleef tot een 3-7 verlies.