Spannende competitie week voor Actief Vries teams

Jeugd Actief Vries 1 verliest de koppositie aan sterk spelend Buitenpost 1

Afgelopen zaterdag werd in Eelde de kraker gespeeld tussen de nummers 1 en 2 van de Noordelijke Divisie. Souverain N’yudi begon wat onwennig, maar wist zijn eerste partij in 5-en over de streep te trekken. Hierna verloren Henk Weering en Anna Rass elk hun eerste partij, verloren Henk en Souverain het dubbel en verloor Henk ook zijn tweede enkelpartij. Hierna leek ons eerste jeugdteam eindelijk wakker geschud. Souverain won zijn tweede enkelpartij vrij eenvoudig. Anna speelde daarna een prachtige wedstrijd tegen Ilse, maar miste het geluk in de 5e set, die ze met 11-13 verloor. Vervolgens kwamen Henk en Anna elk op een 2-0 voorsprong in hun laatste wedstrijd, maar helaas was het niet hun middag en werden beide partijen in 5-en verloren. Souverain ging in de loop van de middag steeds beter spelen en won zijn laatste wedstrijd met 3-0, waardoor hij de schade beperkt hield tot een 3-7 nederlaag. Op basis van het spel had er meer in gezeten, maar de spelers van Buitenpost waren erg scherp op de beslissende momenten. Met nu een achterstand van 2 punten op Buitenpost is alles natuurlijk nog mogelijk met 7 wedstrijden te gaan dit najaar.

Actief Vries 1 ziet voorsprong in rook opgaan in Emmen

Team 1 begon tegen Emmen 2 goed aan de wedstrijd en liep uit naar een comfortabele 2-5 voorsprong. Gert Jan Huiskes en Wouter Emmens verloren beide een vijfsetter van Harrie Hoogeveen en wonnen hun andere enkelpartij. Harry Kruizenga won zijn eerste 2 partijen en samen met Gert Jan het dubbel van Berold Ronde en Harrie. Harry verloor zijn derde wedstrijd tegen een ontketende Harrie. Hierdoor rook Emmen nog de kans op een gelijkspel. Dit maakte het tweede team van Emmen waar, doordat Scholto ten Doornkaat en Tessa Mennen van respectievelijk Gert Jan en Wouter wisten te winnen. Ondanks dit teleurstellende einde van de wedstrijd, konden de mannen van team 1 nog wel genieten van een heerlijke gehaktbal.

Tweede 10-0 op rij voor team 3

Woensdagavond speelden Linda Kleiker, Souverain N’yudi en Thomas Rass in Tjuchem tegen het 2e team in de mooie velemansdroom. Linda en Souverain hadden in hun eerste wedstrijd hun handen vol aan hun tegenstanders, maar wisten beide in 5 games te winnen. Thomas kwam de hele avond niet in de problemen en ook Souverain en Linda wonnen de rest van hun partijen. Al werd Souverain nog ‘geholpen’ door een opgave wegens blessure bij zijn laatste wedstrijd.

Team 5 speelt gelijk tegen tweetal van WTTC 3

Al op dinsdagavond speelde team 5 met Jan Oltkamp Groenwold, Jan Emmens en Marijke Gordijn. Zij speelden tegen een tweemans team van WTTC 3. Dit bleek echter wel een sterk team, want alleen Marijke wist een wedstrijd winnend af te sluiten. Doordat Jan Oltkamp en Marijke ook het dubbel nog wonnen werd het uiteindelijk 5-5.