Tafeltennis Vitaal Vries (60+) gaat deze maand van start!

Tafeltennisvereniging Vries gaat vanaf woensdag 20 maart starten met een wekelijkse tafeltennisles voor 60+’ers van 09:30 tot 11:00 uur in sporthal de Kamp in Vries. In aansluiting op Sociaal Vitaal (in Vries e.o.) en met ondersteuning van het Fifty+ ViTT programma van de Nederlandse Tafeltennisbond gaat TTV Vries deze nieuwe uitdaging aan. Op deze ochtenden kunnen geïnteresseerde 60+’ers tafeltennisles krijgen van een gediplomeerde trainer en tussendoor kunnen ze genieten van een lekker kopje koffie of thee. Alleen het dragen van sportkleding is nodig, verder zijn batjes, balletjes en ander materiaal op locatie aanwezig. Op  woensdag 27 maart komt Bettine Vriesekoop, Europees kampioen 1982 en 1992, van 09:30 tot 11:00 uur een clinic geven voor alle geïnteresseerde 60+’ers. Voor verdere informatie of opgave kunt u contact opnemen via 0592543703 of info@ttvvries.nl. Als u niet tot deze doelgroep behoort, bent u natuurlijk ook van harte welkom bij TTV Vries tijdens de reguliere training op maandagavond in sporthal de Kamp. Van 18:00 tot 19:30 uur is er jeugdtraining (t/m 17 jaar) en voor de senioren (vanaf 18 jaar) van 19:30 tot 21:00 uur.

Afgelopen weekend vonden de Nederlandse Kampioenschappen tafeltennis plaats in het Landstede Sportcentrum te Zwolle. Op beide dagen waren er ook enkele side-events waar TTV Vries ook aan deel nam. Op zaterdag mocht Souverain N’yudi deelnemen aan het jeugdklassentoernooi, omdat hij bij de beste 4 spelers van de Noordelijke divisie behoorde. Tegen sterke spelers uit het hele land wist hij uiteindelijk 2 van zijn 6 wedstrijden te winnen, waardoor hij helaas niet verder kwam dan de poule. Hij heeft verder op zaterdag en zondag wel met veel plezier bij de wedstrijden van de landelijke toppers gekeken. Ook Wouter en Linda waren het hele weekend aanwezig in Zwolle om de vele spannende wedstrijden te bewonderen in het ‘theater van de sport’. Op zondag waren er nog veel meer leden van TTV Vries aanwezig en dit kwam mede door de landelijke finale van de scholenkampioenschappen. Marijke, Wouter, Souverain en Majeed waren namelijk meegekomen naar Zwolle om de drie scholenteams te begeleiden en daarnaast natuurlijk ook om supporter te zijn bij het ‘echte’ NK. Dirk-Daniël & Emiel en Carmen & Janine (beide teams van de Vijverstee) speelden mooie partijen en werden respectievelijk 6e bij de jongens groep 7/8 en 4e bij de meisjes groep 7/8. Dirk-Daniël wist met zijn ervaring erg knap al zijn individuele wedstrijden van de dag te winnen! Marc & Joost van de Holtenhoek werden na een aantal mooie wedstrijden uiteindelijk 6e bij de jongens groep 5/6. Na dit erg leuke en motiverende weekend kunnen alle leden van TTV Vries weer enthousiast aan de bak bij de trainingen op maandag en vrijdag en natuurlijk ook tijdens de competitiewedstrijden.