Trainer TTV Vries wint Noordelijke Afdelingskampioenschappen

Afgelopen zaterdag 25 mei werden in Assen de Noordelijke Afdelingskampioenschappen tafeltennis gehouden voor spelers uit Groningen, Friesland en Drenthe. Het was een leuk toernooi waarin iedereen in een poule van 7 of groter in elk geval genoeg wedstrijden kon spelen. Wouter Emmens (D-licentie), Linda Kleiker en Souverain N’yudi (beiden F-licentie) en Anna Rass (2e jeugd groep) wisten allen niet door hun poule heen te komen.

Noemenswaardig hierbij is wel dat zij allen een niveau hoger speelden dan vorig jaar op de afdelingskampioenschappen. Linda wist op dit hogere niveau zelfs 5 van haar 7 wedstrijden te winnen, maar werd op onderling resultaat helaas net 3e. Thomas Rass wist in de F-licentie wel door zijn poule heen te komen door 6 van zijn 7 partijen te winnen. Door verlies in de halve- en troostfinale greep hij helaas net naast de prijzen.

Naast de spelers van TTV Vries deed ook trainer Koen Molewijk mee. Hij speelde net als Wouter in de hoogste klasse (C/D-licentie) en wist 2e te eindigen in zijn poule met 6 maal winst in 7 wedstrijden. Vervolgens wist hij de kwart- en halve finales te winnen en revancheerde hij zich in de finale door te winnen van Heleen, waarvan hij in de poule had verloren. Zo kroonde hij zich dus tot kampioen van de hele afdeling Noord!

Aan het einde van het tafeltennisseizoen spelen er ook nog drie teams van TTV Vries de leuke nacompetitie ‘Double Match’. Afgelopen vrijdag speelde team 1 zijn eerste wedstrijd. Harry Kruizenga en Wouter Emmens wonnen met 14-5 van Buitenpost 2 en staan daarmee bovenaan in de Noordelijke divisie. Team 2 & 3 spelen beide in de 2e klasse en hebben elk al twee wedstrijden gespeeld met wisselend succes. Vries 2 bestaand uit Linda Kleiker en Jelmer Emmens verloren met 14-7 van GTTC en met 10-8 van Dedemsvaart, waardoor ze met 15 punten op de 5e plaats staan. Vries 3 bestaand uit Souverain N’yudi en Thomas Rass wonnen in de andere 2e klasse poule met 12-7 van Aktief en met 11-10 van Dedemsvaart, waardoor zij eerste staan met 23 punten.

Op zondag heeft een groep van ongeveer 10 leden van TTV Vries met veel plezier bij Niek in de tuin gewerkt.