TTV Vries gaf drie clinics bij geslaagde grote sportdag in Vries!

Afgelopen vrijdag werd in Vries de grote sportdag georganiseerd in plaats van de jaarlijkse koningsspelen. Tafeltennisvereniging Vries gaf ook dit jaar weer drie keer een tafeltennisclinic van steeds een uur voor ongeveer 16 kinderen per keer. Met hulp van een aantal vrijwilligers konden de trainers van Vries de kinderen goede aandacht geven en ze zo ook iets bijbrengen van de toch best wel moeilijke sport tafeltennis. De kinderen hadden veel plezier bij onder andere de robot en het bekertjes omslaan en de mini tafel bleek erg lastig. Op vrijdagavond speelden alle drie de double match teams van Vries hun laatste poule wedstrijd.

Team 1 speelde bij Midstars tegen Assen 1 en moest een onderlinge voorsprong van 5 punten verdedigen om 2e te blijven. Harry Kruizenga en Wouter Emmens lieten geen twijfel erover bestaan of dit zou lukken. Ze wonnen elk een partij met 3-0 en wonnen het dubbel met 3-1. Ze verloren ook elk een partij, Wouter met 3-0 en Harry met 3-2. Hierdoor wonnen ze uiteindelijk met 11-7 en mag dit team komende donderdag in Assen gaan strijden om de 3e plaats in de Noordelijke Divisie.

In de 2e klasse bij Vries 2 was het nog aardig spannend om de plekken 2, 3 en 4. In de wedstrijd tegen Ready 1 verdedigden ze een onderling verschil van 3 punten en voor de laatste ronde stond Dedemsvaart 1 nog gelijk in punten. Jelmer Emmens (3-0 winst en 2-3 verlies) en Linda Kleiker (3-0 winst en 1-3 verlies) wisten samen met 11-9 te winnen en zo de 2e plaats binnen te slepen. Zij mogen komende donderdag in Assen dus ook om een 3e plaats strijden.

In de andere 2e klasse poule kon de eerste plaats Vries 3 eigenlijk al niet meer ontgaan, maar ze speelden nog wel een zeer spannende wedstrijd tegen Buitenpost 5. Thomas Rass en Souverain N’yudi wonnen hun eerste partijen met 3-1 en 3-2 en wonnen ook het dubbel met 3-2. Na de dubbel verloren ze elk een spannende 5-setter, waardoor ze met 13-11 ook hun laatste wedstrijd in winst om wisten te zetten. Zij mogen donderdag in Assen dus om de 1e plaats van de 2e klasse gaan strijden.