Eerste jeugdteam Tafeltennisvereniging Vries nadert koploper 1e klasse!

Afgelopen zaterdag zette het eerste jeugdteam van Actief Vries het zoveelste goede resultaat achter elkaar neer. Ditmaal was Assen 3 het slachtoffer. Na twee overwinningen van 6-4 en vorige week een 7-3 overwinning werd het afgelopen zaterdag in Eelde zelfs 8-2! Henk Weering bleef voor de derde keer op rij ongeslagen en ook Anna Rass scoorde een hattrick. Samen zorgden ze met winst in het dubbelspel ook nog voor het 7e punt. Lennart van Oudekerken die pas bezig is aan zijn 2e seizoen competitie voegde hier ook nog een overwinning aan toe. Door deze knappe resultaten staat het net gepromoveerde Actief Vries 1 opeens nog maar 4 punten achter op de koploper. Wie weet wat er nog gaat gebeuren?

Zaterdag 13 april om 13:30 is koploper FTTC de tegenstander in de Kooi in Eelde en zullen we er achter komen of Actief Vries 1 nog een keer kan stunten! De resultaten bij de senioren waren nogal wisselend. Team 1 verloor op vrijdagavond haar eerste wedstrijd van dit seizoen. Uit tegen Argus 3 werd er met 6-4 verloren. Wouter Emmens won twee partijen, Thomas Rass 1 en Gijs v/d Bergh geen, maar hij won wel samen met Wouter het altijd belangrijke punt in het dubbelspel. Doordat concurrent DOTO 2 met 9-1 won, moet het eerste team 2 punten goed maken in de laatste twee wedstrijden.

Team 4 was net als het eerste team op bezoek in Harkstede en speelde tegen het 5e team van Argus. Souverain N’yudi en Linda Kleiker waren allebei goed voor een hattrick, al moest Linda wel tot tweemaal toe een 2-1 achterstand wegwerken! Wouter Haarman voegde hier twee winstpartijen aan toe en wist ook samen met Souverain het dubbel te winnen.

Bij Actief Vries 5 wordt de geblesseerde kopvrouw Marijke Gordijn duidelijk gemist. Op donderdagavond uit tegen DTTC ’78 4 werd er helaas met 8-2 verloren. Invaller Klaas Postma scoorde, net als Jan Emmens, een punt. Waar Jan Oltkamp Groenwold thuis nog twee partijen wist te winnen en zelfs dicht bij een 3e was, moest hij in Appingedam al zijn tegenstanders feliciteren. Ondanks deze tegenslagen blijft dit team gelukkig wel met plezier tafeltennissen!