Mooie seizoenstart TTV Vries met Groninger Kampioenschappen

Nadat de training al op 6 januari in dit nieuwe jaar was begonnen met een recordopkomst  bij de eerste training op maandagavond, werden er afgelopen weekend weer de eerste wedstrijden gespeeld op de Groninger kampioenschappen.

Op dit prachtig, door Talo en Midstars georganiseerde toernooi in Loppersum kwamen meerdere spelers van TTV Vries in actie. Wouter Emmens en Hans van der Wey reisden al op vrijdagochtend af naar Loppersum om namens het Table Stars promotieteam tafeltennisles te geven aan basisscholen uit Middelstum en Loppersum.

Na deze leuke opening waren Hans en Wouter er beide ook bij op zaterdagochtend bij het Unified toernooi. Dit is een toernooi waarbij je dubbelt met een speler met een beperking. Dit toernooi stond onder leiding van Gert Jan Huiskes, die alles weer goed onder controle had. Hans en Wouter hadden veel plezier tijdens deze dubbelwedstrijden en Hans wist met zijn dubbelpartner Hessel een 2e plaats te bemachtigen in de 2e categorie!

Op zaterdag werd ook het jeugdtoernooi en hierbij deed alleen Anna Rass mee namens TTV Vries. Ze begon de dag goed in het dubbelspel samen met haar teamgenoot Henk Weering van Actief Eelde. Ze wisten een knappe 2e plek te bemachtigen in de B-categorie. Hierna leek de koek een beetje op en verloor Anna, ondanks goed spel, al haar wedstrijden. Tegen het einde van het toernooi zat er echter weer een stijgende lijn in en wist ze het toernooi af te sluiten met een overwinning. Anna haar dubbelpartner Henk had niet veel meer succes met twee overwinningen in het enkelspel, waaronder een overwinning op Anna.

Op zondag was het de beurt aan de senioren en dit was de derde dag dat Wouter in Loppersum te vinden was. Daarnaast speelden ook Souverain N’yudi, Thomas Rass, Gert Jan Huiskes (alle drie E-licentie), Linda Kleiker (F-categorie), Jan Oltkamp Groenwold (G-licentie) en Jan Emmens (H-licentie). Wouter speelde voor het eerst mee bij de D-licentie en speelde beter dan het gehele afgelopen seizoen. Met dit goede spel wist hij verdienstelijk een wedstrijd te winnen en kwam hij nog een paar keer erg dicht bij een tweede overwinning. Thomas en Gert Jan speelden in dezelfde poule en wonnen elk 4 van hun 6 wedstrijden, waarbij Thomas Gert Jan in een spannende pot wist te verslaan. Ze werden respectievelijk 3e en 4e waardoor ze net niet door waren naar de vervolgronde.

In de andere poule won Souverain 4 van zijn 5 wedstrijden, waardoor hij als nummer 2 door was naar de halve finale. Na een 3-0 nederlaag in de halve finale wist hij in de finale revanche te nemen tegen Sebas, die eerste in zijn poule was geworden, met een mooie 3-0 overwinning. Erg knappe prestaties van Souverain en Thomas aangezien ze voor het eerst bij de E-licentie mee speelden. Linda speelde voor het eerst mee bij de F-licentie en wist 2e in haar poule te worden met 3 overwinningen uit 4 wedstrijden. In de kwartfinale wist ze echter niet door te stunten, maar kon ze wel erg tevreden zijn over haar spel van de dag. Jan Oltkamp Groenwold had het zwaar in zijn poule bij de G-licentie en verloor al zijn partijen. Hij kwam in zijn laatste wedstrijd van de dag nog dichtbij, maar kwam net tekort in een spannende 5e set. Jan Emmens wist bij de H-licentie 2 van zijn 6 wedstrijden in de poule te winnen waarmee hij op een 5e plek eindigde.

Alle dubbels van TTV Vries strandden ’s ochtends al in de poulefase ondanks goed spel.

Na deze leuke en sportieve Groninger kampioenschappen staan de komende week de eerste competitiewedstrijden weer op het programma. Na de uitwedstrijden van komende week staan op vrijdag 31 januari weer de eerste thuiswedstrijden op het programma in Tynaarlo.