Vereniging

De vereniging bestaat uit jeugdleden en senioren van alle niveaus. Zowel recreanten als competitie spelers, jong en oud. Het aantal senioren dat traint en competitie speelt is redelijk stabiel rond de 20 spelers. Het aantal jeugdspelers is momenteel wat minder maar door het organiseren van tafeltennis in de gymlessen en het scholenkampioenschap wordt er momenteel weer een nieuwe jeugdgroep gestart voor beginnende jeugd. Om de jeugd de kans te bieden veel te spelen en te leren wordt er nauw samengewerkt met andere tafeltennisverenigingen in de regio. De trainingen van TTV Vries en Actief Eelde staan open voor elkaars spelers die meer willen trainen.

Sinds 2019 heeft TTV Vries ook een OldStars groep. Rond de twintig tot vijfentwintig spelers van 50 jaar en ouder van alle niveaus spelen onder leiding van de trainer op woensdagochtend een leuk spelletje tafeltennis. Deze nieuwe ontwikkeling werd mogelijk gemaakt door hulp van de bond en het Ouderenfonds en is erg succesvol.

Van 2016 tot 2023 speelden alle jeugd- en seniorenteams van Actief Eelde en TTV Vries gezamenlijk onder de naam “Actief Vries”. De teams waren gemixt met spelers van beide verenigingen. Op deze manier kon iedereen op zijn/haar eigen niveau spelen. Vanaf 2023 spelen de teams weer onder hun eigen naam Actief Eelde en TTV Vries in de competitie. De samenwerking tussen onze verenigingen is er nog steeds, maar nu weer met een eigen identiteit in de competitie! De vereniging is actief in het organiseren van tafeltennisactiviteiten binnen en buiten de vereniging. Zo wordt er regelmatig meegedaan aan sportpret en sportinstuiven, wordt er tafeltennisles verzorgd in de gymlessen van de basisscholen en organiseren we korte cursussen en een scholenkampioenschap