TTV Vries sluit het seizoen af met de ALV en een gezellige BBQ

Afgelopen zaterdag werd net als de afgelopen jaren het tafeltennisseizoen officieel afgesloten met de Algemene Ledenvergadering en aansluitend een barbecue voor alle leden en introducees.

De ALV begon om 16:00 uur in het gebouw van Aol Gloep en duurde slechts anderhalf uur, waarna het plezier kon beginnen. Naast het vele lekkere vlees, de salades en het drinken werd er ook gezellig gekletst met elkaar en fanatiek gespeeld op de mini tafeltennistafel. Nadat de jongeren genoeg hadden gegeten werd er nog een fanatiek potje voetbal gespeeld op een veldje dichtbij. Verder was er voor iedereen een gezellige nazit met koffie en zelfgemaakte brownie en andere snacks. Rond half 12 was het gezellige feestje dan toch echt afgelopen en vroeg op zondagmiddag waren er weer 6 vrijwilligers om alles op te ruimen.

Afgelopen week werd er ook weer doublematch gespeeld. Team 1 speelde op vrijdagvond de laatste thuisronde in Tynaarlo en verloor hier met 12-7 van Midstars 1. Harry Kruizenga begon wat moeizaam, maar wist een 2-0 achterstand om te buigen in een 3-2 overwinning.  Zijn tweede wedstrijd ging beter en deze won hij met 3-1. Gert Jan Huiskes kwam niet lekker in zijn spel en was wat ongelukkig op de beslissende punten. Hij verloor zijn partijen met 3-1 en 3-0 en ook het dubbelspel werd met 3-0 verloren. Vries 2 won op vrijdagavond in Vinkhuizen met 12-5 van Buitenpost 6 en gaan zo door met hun opmars omhoog. Ze staan nu 2e, maar de kans op de eerste plek lijkt puur theoretisch. Jelmer Emmens was goed op dreef en won zijn partijen met 3-0 en 3-1. Ook het dubbel samen met Linda Kleiker werd met 3-1 gewonnen. Linda won haar eerste partij vrij eenvoudig met 3-0, maar moest in de tweede partij haar tegenstander na 3 sets feliciteren. Vries 3 blijft super goed presteren en won met maar liefst 15-4 van Buitenpost 7. Thomas Rass wist al voor de 3e keer op rij zijn beide partijen met 3-0 te winnen. Souverain N’yudi had meer moeite met zijn tegenstanders, maar wist wel beide partijen in de 5e set in zijn voordeel te beslissen. Het dubbel samen werd ook met 3-0 gewonnen. Met deze overwinning heeft dit team de 1e plek verstevigd en raken ze deze zeer waarschijnlijk niet meer kwijt in de laatste speelronde.