TTV Vries start najaarsseizoen op de kampioenschappen van Avereest

Afgelopen week begon voor TTV Vries het tafeltennisseizoen weer met eerst trainingen op maandag en woensdag en daarna de kampioenschappen van Avereest in Dedemsvaart op zaterdag. Er reisden maar liefst 10 enthousiaste leden af naar Dedemsvaart om daar vele wedstrijden te spelen. Doordat je op dit toernooi altijd meer dan 10 partijen speelt, is het een ideale voorbereiding op de competitie die deze week van start gaat. Anna Rass speelde bij de jeugd in de B-categorie en werd helaas net 3e in haar poule, waardoor ze doorging naar de troostronde. In deze troostronde wist zij al haar wedstrijden met 2-0 te winnen, waardoor ze met een mooie beker naar huis ging (zie foto).

In de hoogste seniorencategorie (D) wisten Harry Kruizenga, Gert Jan Huiskes en Wouter Emmens elk een paar partijen te winnen. Zij strandden echter alle drie in de poule van de troostronde. Linda van der Veen en Jan Oltkamp Groenwold bereikten hetzelfde in respectievelijk de E- en G-categorie. In de F-categorie wisten Souverain N’yudi en Linda Kleiker hun troostrondepoule te winnen, maar strandden vervolgens in de kwartfinale. Thomas Rass wist in dezelfde categorie in zowel zijn eerste poule als zijn hoofdronde poule al zijn partijen te winnen. Vervolgens won hij ook nog de kwartfinale, maar moest hij in de halve finale zijn meerdere erkennen in zijn tegenstander. Jan Emmens speelde in de H-categorie direct een finalepoule, hierin wist hij 4 partijen te winnen en 4 partijen te verliezen, waardoor hij mooi in het midden van zijn poule eindigde.

Alle spelers van TTV Vries hebben ook nog met elkaar gedubbeld, maar hier werden verder geen successen mee behaald.