Jeugd Actief Vries 1 dendert door in de Noordelijke divisie

Ons eerste jeugdteam reisde afgelopen zaterdag af naar Franeker om daar tegen FTTC 2 te tafeltennissen. Souverain N’yudi en Anna Rass hadden beide een goede middag en scoorden een hattrick. Henk Weering zat wat minder goed in de wedstrijd, maar wist ook nog een partij te winnen. Hij won ook samen met Anna het dubbel, waardoor er een mooie 8-2 overwinning behaald werd. Buitenpost won echter met 9-1, waardoor de achterstand op de koploper wel weer een puntje groter is geworden.

Afgelopen vrijdag speelden alle drie de seniorenteams thuis in Tynaarlo. Team 1 ontving GTTC 3 en wist met 7-3 te winnen. Een zeer dominante Harry Kruizenga was goed voor een hattrick. Gert Jan Huiskes droeg daar nog twee overwinningen aan bij en won ook samen met Harry een overtuigend dubbelspel. Wouter Emmens won 1 wedstrijd. Team 3 ontving koploper ZNS 1. Een ontketende Thomas Rass wist erg knap 3 overwinningen uit het vuur te slepen. Gijs v/d Bergh voegde hier nog een overwinning aan toe en Souverain N’yudi bleef helaas met lege handen. Hij won wel samen met Thomas het altijd belangrijke dubbel, waardoor zij de koploper op een 5-5 gelijkspel hielden.

Team 5, koploper in de 5e klasse, ontving GTTC 9. Jan Emmens verloor zijn eerste partij nipt in 5-en, maar daarna was de ban gebroken. Jan Oltkamp Groenwold en Marijke Gordijn waren elk goed voor een hattrick. Jan Emmens won zijn twee andere partijen en de twee Jannen wonnen samen ook het dubbel. Met deze 9-1 overwinning blijven zij fier aan kop.