Tafeltennisvereniging Vries sluit najaarsseizoen af met dikke overwinningen!

Nadat Actief Vries 5 afgelopen week al kampioen was geworden, speelden Actief Vries 1 & 3 op vrijdag 29 november hun laatste wedstrijden, thuis in Tynaarlo.

Harry Kruizenga (team 1), Gijs van den Bergh en Souverain N’yudi (beide team 3) wisten op deze laatste dag alle drie hun partijen te winnen. Gert Jan Huiskes en Wouter Emmens wisten voor het eerste team elk twee partijen winnend af te sluiten met zo nu en dan de nodige moeite. Linda Kleiker bleef bij team 3 helaas zonder overwinning.

Team 1 won met 8-2 van FTTC 2 en team 3 met 7-3 van SVK 1, waardoor de competitie mooi werd afgesloten met twee ruime overwinningen. Team 1 eindigt op een mooie 3e plaats in de Noordelijke 2e divisie en team 3 op een 2e plaats in de 2e klasse met een puntenaantal wat doorgaans genoeg is voor een kampioenschap.

Op zaterdag 30 november kwam ook de jeugd nog in actie. Thuis in Vries kwam GTTC Groningen 2 op bezoek. Ondanks dat er niks meer op het spel stond werden er zeer mooie en fanatieke wedstrijden gespeeld. Souverain N’yudi bleef voor de zoveelste keer dit seizoen ongeslagen, maar dat was niet zonder moeite. Anna Rass wist haar eerste twee wedstrijden te winnen en ook samen met Souverain het dubbelspel. In haar laatste partij wist ze een 1-0 voorsprong te pakken en ook nog met 2-1 voor te komen, maar uiteindelijk moest ze tegenstander feliciteren met een 2-3 overwinning. Henk Weering was ook goed voor een overwinning, waarmee ook dit team het seizoen afsloot met een mooie 7-3 overwinning.

Dit team is net als het 3e seniorenteam 2e geworden met een puntenaantal dat meestal genoeg is voor een kampioenschap. Volgend seizoen weer een kans in de noordelijke divisie!