Winnaars bij de Groninger Kampioenschappen!

Afgelopen weekend werden in de Boshal van Loppersum weer de Groninger Kampioenschappen tafeltennis gehouden.

Op vrijdagochtend hebben Wouter Emmens en Linda Kleiker namens het Table Stars Promotie Team geholpen om de tafeltennissport te promoten voor basisschoolkinderen uit Loppersum en Middelstum. Na deze leuke ochtend en middag ging het voor hen weer verder op zaterdagochtend met de G-Unified. Dit is een dubbeltoernooi waar je als reguliere speler samen met een speler met een verstandelijke beperking speelt. Voor Wouter en Linda was dit qua plezier het hoogtepunt van het weekend. Daarnaast wist Linda samen met haar dubbelpartner kampioen Unified te worden.

Tegelijkertijd speelde ook de jeugd, waar Anna Rass samen met Henk Weering dubbelde. Na een 2e plaats in de poule kwamen ze op stoom en wonnen ze de halve finale. In een zeer spannende finale wisten ze met goed spel de 5e en beslissende set te winnen, waardoor ze zich een jaar lang Groninger kampioen dubbel in klasse B mogen noemen! In het enkelspel begonnen Anna en Henk beide nog met goede overwinningen, maar uiteindelijk eindigden ze beide ergens in de middenmoot van hun poule.

Op zondag was het de beurt aan de senioren en dit betekende dag 3 voor Linda, Wouter en Gert Jan Huiskes en dag 1 voor Thomas Rass, Jelmer Emmens en Souverain N’yudi. Wouter en Gert Jan speelden twee mooie dubbels in de dubbel D, waarvan ze de 1e wonnen en net de finale misliepen door de tweede in een 5-setter te verliezen. In de dubbel F speelde Thomas met Linda en Jelmer met Souverain, maar ook zij wisten niet door hun poule te komen. In het enkelspel wist Gert Jan geen potten te breken, maar dat is ook niet raar in de sterke D categorie. In de E categorie speelde Wouter in een poule van 5 alleen maar 5-setters. In zijn laatste partij verspeelde hij 3 matchpoints die hem de 1e plaats in de poule opgeleverd zouden hebben. Met 2x winst en 2x verlies werd hij uiteindelijk 4e. In de F categorie speelde Souverain veel spannende partijen, maar hij wist niet door zijn poule heen te komen. Wel wist hij te winnen van de uiteindelijke winnaar van de F categorie! Jelmer en Thomas hadden meer succes in deze categorie en gingen respectievelijk als 1e en 2e van hun poule naar de kwartfinales. Voor Thomas was dit het eindstation van het toernooi, maar Jelmer wist de kwartfinale vrij gemakkelijk door te komen. Ook de halve finale was een prooi voor hem, waarna er een spannende finale volgde. In de beslissende 5e set was Jelmer plots geen schim meer van zichzelf en hier maakte zijn tegenstander dankbaar gebruik van. Ondanks dit verlies moet Jelmer natuurlijk trots zijn op zijn tweede prijs in de F categorie! In de G categorie werd Linda met mooi en dwingend tafeltennis ongeslagen 1e in haar poule.

Vervolgens won ze de kwartfinale met ditzelfde spel in 5 sets, waarna ze in de halve finale haar zwaarste tegenstander ontmoette. Tegen deze enorm vaste verdediger liet ze geweldig aanvallend spel zien, maar in de beslissende 5e set bleek het helaas net niet genoeg. De wedstrijd om de 3e en 4e plaats wist ze vervolgens vrij gemakkelijk te winnen, waardoor zij ook een beker mee naar huis mocht nemen. Net als Jelmer heeft ze dus alleen verloren van de uiteindelijke winnaar.

TTV Vries wil de geweldige organisatie van dit toernooi nogmaals hartelijk bedanken voor dit geweldig leuke en sportieve weekend! De spelers van Actief Vries kunnen zich nu op gaan maken voor het begin van de competitie deze week!