Hardbattoernooi Tafeltennisvereniging Vries zeer geslaagd!

Afgelopen vrijdag organiseerde Tafeltennisvereniging Vries in Yde voor de 4e keer het jaarlijkse hardbattoernooi. Voorheen was het alleen een toernooi voor leden van Vries en Eelde, maar vanaf deze editie is het toernooi opengesteld. Er werd in twee categorieën van elk twee poules zeer sportief en fanatiek gestreden om de winst. Anna Rass werd ongeslagen 1e in haar poule van de B-categorie. Achter haar was het erg spannend met drie spelers die elk twee wedstrijden gewonnen hadden. Op onderling verschil was Jan Oltkamp Groenwold de gelukkige die 2e werd en dus door mocht naar de kruisfinales.

Ons jongste lid en ook jongste deelnemer van het toernooi, Rick Nieborg, was een van de twee die op onderling dus net geen geluk gehad. Een hele knappe prestatie! In de andere poule werden Martin Zwols en Klaas Postma respectievelijk 1e en 2e. Martin en Klaas waren in de kruisfinales Jan Oltkamp en Anna de baas en in de finale wist Martin net als in de poule van Klaas te winnen en dus kampioen van de B categorie te worden! Anna won het gevecht om de 3e plaats van Jan Oltkamp.

In de A categorie waren Gert Jan Huiskes en Eelke Cramer de duidelijke nummers 1 en 2 in hun poule, maar de andere poule was een stuk spannender. Onze nieuwe trainer Koen Molewijk werd duidelijk 1e, maar daarachter stonden weer drie man gelijk. Wouter Emmens was op onderling verschil de gelukkige nummer 2. Koen won een spannende kruisfinale van Eelke. In de andere kruisfinale was Gert Jan Huiskes in een zeer spannende partij nipt de baas over teamgenoot Wouter Emmens. De (troost)finales in de A categorie logen er ook niet om, want dit waren beide spannende 5-setters. Uiteindelijk wist Koen een 2-1 achterstand om te buigen in een 3-2 overwinning en zo kampioen van het toernooi te worden! In de troostfinale was Eelke in de 5e set de verdiende winnaar van het gevecht om de 3e prijs.

De prijswinnaars waren bij de prijsuitreiking in de kantine erg blij met hun prijzen. Deze bestonden uit een drankpakket, verzorgingspakket of een vleespakket, waarbij de nummer 1 als eerste mocht kiezen. Na een gezellige nazit was het voor 4 leden van TTV Vries de volgende dag weer vroeg opstaan, want Jan, Jelmer en Wouter Emmens en Linda Kleiker reisden vroeg af naar Dokkum voor de Friese kampioenschappen. De familie Emmens als toernooileiding en Linda om namens Buitenpost deel te nemen in de G-licentie. Linda speelde een zeer sterk toernooi en werd samen met teamgenoot Anine 1e bij de dubbels. Ook in het enkelspel ging het zeer voortvarend en stoomde Linda na een 2e plaats in haar poule, via de kwart- en halve finale,  door naar de finale.

De finale verloor ze helaas van clubgenoot Christiaan. Linda is na de 3e prijs bij de Groninger kampioenschappen ruim een maand geleden, nu dus ook nog 2e van Friesland bij de G-licentie! Ook trainer Koen Molewijk speelde in Dokkum mee namens Buitenpost waar hij competitie speelt en hij wist in de Elitepoule (hoogste klasse) knap één wedstrijd te winnen!