Eerste overwinning Jeugd Actief Vries 1 in de eerste klasse!

Afgelopen zaterdag speelde Actief Vries 1 uit in Assen tegen het 3e jeugdteam daar. De volvertrouwde youngsters verwachtten een overwinning, omdat ze na twee wedstrijden hoger stonden dan Assen 3. Anna Rass speelde heel lekker en won alle 3 haar partijen! Bij Henk Weering ging het helaas wat minder en hij won er 1. Het contraspel van de tegenstander lag Henk niet zo. Henk en Anna wonnen samen wel de dubbel. Bij de eerste set moesten ze eventjes inkomen, maar daarna ging het goed. Sietse Dijt heeft twee partijen gewonnen. Een daarvan was een hele spannende 5-setter, waarin Sietse 2-0 achter stond. Hij kwam echter terug tot 2-2 en in de laatste set stond hij 9-5 achter, maar door 6 punten op rij te maken wist hij toch nog te winnen met 11-9!

Uiteindelijk heeft het eerste jeugdteam met 3-7 gewonnen, waarmee ze op een keurige plek in de middenmoot staan. Afgelopen vrijdag traden Gert Jan Huiskes, Wouter Emmens en Thomas Rass aan tegen Argus 3 in een strijd om de koppositie in de 1e klasse. Het was een zeer spannende wedstrijd die beide kanten op kon vallen. Gert Jan Huiskes blijft de goede resultaten aan elkaar rijgen en scoorde alweer zijn 3e hattrick van het seizoen. Wouter Emmens probeerde dit voorbeeld te volgen, maar won slechts twee partijen. Thomas Rass begon met een spannende 5-setter waarin hij net te kort kwam en de rest van de avond wist hij er niet lekker in te komen en wist niet te winnen in het enkelspel. Hij wist echter wel samen met Wouter het dubbelspel te winnen, waardoor Vries 1 met het minimale verschil van 6-4 won. Met deze overwinning staat het eerste team na 3 wedstrijden bovenaan in de 1e klasse.

Op de tafel hiernaast werd ook een clash tussen Vries en Argus uitgevochten, maar dan tussen teams 4 en 5. Ook dit was een spannende wedstrijd die in een 6-4 overwinning eindigde voor Vries. Linda Kleiker kwam niet in de problemen en scoorde een mooie hattrick. Wouter Haarman voegde hier twee winstpunten aan toe. Jeroen Gerding speelde niet zo fijn deze avond en vergat om Vries een grotere overwinning te bezorgen. Samen met Linda verloor hij het dubbel na een 2-0 voorsprong, de laatste twee games gingen elk met 11-13 verloren. Alsof dat nog niet spannend genoeg was verloor hij in zijn laatste partij na een 2-1 voorsprong, de laatste twee games met 12-14. Jeroen won echter wel een partij, waardoor de overwinning gelukkig wel veilig gesteld werd!

Team 5 trad op hetzelfde moment aan tegen DTTC ’78 4. Net als vorige week wist dit team zichzelf niet te belonen met een overwinning voor het harde werk. Jan Oltkamp Groenwold was de man of the match met twee overwinningen, waarvan voornamelijk zijn overwinning op Johan Folkertsma erg knap was. In zijn laatste partij begon hij ook erg sterk, maar J. Bouwmeester bleek een niet te nemen horde. Jan Emmens en invaller Klaas Postma voegden elk een mooie overwinning toe aan de score, waardoor dit team net als vorige week een nipte 4-6 nederlaag aantekende.