Team 4 Tafeltennisvereniging Vries behaalt mooie overwinning!

Afgelopen zaterdag speelde het eerste jeugdteam van Actief Vries thuis tegen Argus 4 in sporthal de Kamp in Vries. Zowel Henk Weering en Sietse Dijt van Actief Eelde, als Anna Rass van TTV Vries wonnen twee van hun 3 enkelpartijen. Doordat Argus in het dubbel ook te sterk was, werd er met 6-4 gewonnen. Na deze tweede overwinning staat het eerste jeugdteam op de helft van de competitie mooi in de middenmoot van de 1e klasse.

Al op woensdagavond speelde het eerste seniorenteam uit tegen Tjuchem 1. Gert Jan Huiskes scoorde alweer zijn 5e hattrick op rij en is daarmee ongeslagen de eerste competitiehelft doorgekomen! Gijs v/d Bergh liet in zijn eerste wedstrijd van dit seizoen niet zijn beste spel zien, maar wist wel een overwinning toe te voegen. Thomas Rass had niet zijn avond en verloor al zijn wedstrijden. Gijs en Gert Jan wonnen samen wel de dubbel, waardoor een eerste nederlaag bespaard bleef voor team 1. Deze 5-5 uitslag betekende wel dat er voor het eerst dit seizoen niet gewonnen werd.Op de helft van de competitie staan de heren van Vries 1 nog wel bovenaan, maar met slechts 1 en 2 punten voorsprong op de nummers 2 en 3.

Bij Actief Vries 4 waren Souverain N’yudi en Linda Kleiker zeer scherp in hun uitwedstrijd op vrijdagavond tegen GTTC Groningen 7. Souverain speelde goed en won zonder problemen alle drie zijn wedstrijden. Linda had duidelijk meer moeite, maar door onder andere een zeer spannende 5-setter met 12-10 winnend af te sluiten wist ook zij een hattrick te scoren! Wouter Haarman had niet zijn avond en wist geen potten te breken. Hij kwam af en toe nog dichtbij, maar de beslissende punten waren niet aan hem besteed. Linda en Souverain voegden met het gewonnen dubbelspel nog een winstpunt toe, waardoor er met 3-7 gewonnen werd en hiermee staat dit team op een mooie 2e plaats op de helft van de competitie. De achterstand van 10 punten op DOTO lijkt echter al wel onoverbrugbaar.

Bij Actief Vries 5 blijft Jan Oltkamp Groenwold goed scoren. Op woensdagavond in Tjuchem tegen het 3e team daar won hij voor de 4e keer op rij 2 van zijn 3 wedstrijden. Jan Emmens wist dit voorbeeld bijna te volgen, maar waar hij in de eerste wedstrijd net aan de juiste kant van een spannende 5-setter wist te eindigen lukte dit in zijn laatste partij net niet. Rob Hoiting weet dit seizoen nog niet van de grond te komen en verloor helaas weer zijn drie partijen. Met deze 7-3 nederlaag blijft dit team onderaan staan, maar de potentie om in de tweede competitiehelft omhoog te gaan is zeker aanwezig!