Landelijke primeur Oldstars tafeltennis in Vries!

Op woensdagochtend 27 maart is de samenwerking tussen Oldstars en de Nederlandse Tafeltennisbond (NTTB) bij pilotvereniging TTV Vries officieel van start gegaan. Naast ambassadeur Bettine Vriesekoop van ‘FiftyVitt’ was ook MJ tafeltennis aanwezig om de ouderen nog enthousiaster te maken.

Nadat de zaal was klaargezet en alle deelnemers gearriveerd waren, werd de ochtend in de kantine van de Kamp ingeleid door Marijke Gordijn, die namens TTV Vries veel tijd en energie in dit project heeft gestoken. Daarna waren Marthijn van der Wal namens de NTTB en Johan Annema van Oldstars kort aan het woord. Na dit officiële begin begon Bettine Vriesekoop met haar verhaal, waarmee ze de ouderen wil inspireren om te blijven bewegen.

Na deze inleiding was het dan tijd voor de clinics van Bettine Vriesekoop en MJ tafeltennis. De groep werd in tweeën gesplitst en na ongeveer een half uur wisselden de groepen van clinic. Bij Bettine kregen ze kostbare tips van de tweevoudig Europees kampioen, waar ook de ervaren tafeltennissers baat bij hebben. Bij MJ tafeltennis werd er onder andere gespeeld tegen de robot en werd er ook schuiftafeltennis gespeeld, waarbij men even rustig op een stoel kon zitten. Dit alles gebeurde op de prachtig mooie oranje tafeltennistafels van MJ!

Na afloop kon iedereen nog de service van Bettine Vriesekoop proberen te retourneren en dit lukte af en toe nog vrij aardig. Oud gediende Geert Raven liet zich niet verrassen door een service met zeer veel effect en speelde de bal zo terug dat Bettine meteen uitgespeeld was, al werd hij het volgende punt met gelijke munt terug betaald. De zaal was na afloop weer snel opgeruimd door de hulp van de vele vrijwilligers van TTV Vries, die ook op deze woensdagochtend klaar stonden voor de club!

Nadat de deelnemers weer omgekleed waren, stond er in de kantine van Sporthal de Kamp een heerlijk lunchbuffet op alle aanwezigen te wachten. Dit was een perfecte afsluiting van een prachtig ochtendprogramma. Oldstars Tafeltennis Vitaal Vries is hiermee officieel van start gegaan en zal doorgaan met wekelijkse trainingen op woensdagochtend in de Kamp in Vries van 09:30 uur tot 11:00 uur, inclusief een koffiepauze.

Als u interesse heeft in deelname kunt u contact opnemen met Marijke Gordijn (marijke@ttvvries.nl of 0592543703). Deelnemen kan via een lidmaatschap of via een 10-strippenkaart. Het bestuur van TTV Vries, trainer Koen Molewijk en de vele deelnemers zijn in elk geval erg enthousiast om komende woensdag weer door te gaan!