Senioren Tafeltennisvereniging Vries 1 weer aan kop in de 1e klasse!

Afgelopen zaterdag speelde het eerste jeugdteam van Actief Vries een uitwedstrijd in Groningen tegen GTTC 2. Henk Weering was net als de week er voor goed op dreef en schreef alle drie de enkelspelen op zijn naam. Ook Lennart van Oudekerken zette zijn goede vorm door en won twee van zijn drie partijen. Sietse Dijt begon met een knappe overwinning, maar moest het daar helaas bij laten. Wel won hij samen met Henk het dubbelspel, waardoor Actief Vries 1 met 3-7 wist te winnen.

Op vrijdagavond reisden teams 1 en 4 van de senioren af naar Siddeburen om te tafeltennissen tegen de nummers 1 in hun poule, Doto 2 & 4. Vries 1 begon de wedstrijd met slechts 1 punt achterstand en was dus vastberaden om aan het einde van de avond weer bovenaan de ranglijst te staan. Wouter Emmens en Gert Jan Huiskes gaven goed gevolg aan dit voornemen en waren beide goed voor een hattrick, ze verloren echter wel samen het dubbelspel. De niet fitte Thomas Rass won zijn eerste partij van de avond, maar wist hier geen verdere overwinning aan toe te voegen. Met deze mooie 3-7 overwinning staat het eerste seniorenteam weer bovenaan in de 1e klasse!

In de 3e klasse van team 4 staat Doto 4 al een straatlengte voor dus bij deze wedstrijd was eigenlijk weinig spanning voor een kampioenschap. Souverain N’yudi en Linda Kleiker wonnen elk twee van hun drie wedstrijden. Dit is vanzelfsprekend een mooi resultaat tegen de aanstaande kampioen, maar voor Souverain wel een beetje zuur, omdat dit zijn eerste verliespartij van het seizoen betekende. Wouter Haarman voegde hier nog een winstpartij aan toe, waardoor er werd geëindigd met een mooi 5-5 gelijkspel.

Actief Vries 5 speelde op vrijdagavond in Middelstum tegen Midstars 7 en kwamen hier niet lekker in hun spel, maar ze hadden wel een gezellige avond. Jan Emmens wist als enige een enkelpartij in winst om te zetten en samen met Jan Oltkamp Groenwold won hij ook nog het dubbelspel. Einduitslag dus een 8-2 nederlaag.