Eerste jeugd- en seniorenteam Tafeltennisvereniging Vries kampioen!

Afgelopen zaterdag speelde het eerste jeugdteam van tafeltennisvereniging Vries uit in Harkstede tegen Argus 4. Het jeugdteam begon sterk met overwinningen van Anna Rass, Sietse Dijt en Henk Weering en door winst in het dubbel van Anna en Henk stond er al snel een 0-4 tussenstand op het bord. De concurrent was al eerder begonnen en won knap met 2-8 en hierdoor moest er met minimaal 6-4 gewonnen worden door Actief Vries 1. Nog twee puntjes dus! Anna speelde een spannende 5-setter, maar verloor deze helaas nipt. Henk was echter goed op dreef en won ook zijn tweede wedstrijd zonder gameverlies. Sietse kwam ook in zijn 2e wedstrijd met 2-0 achter, maar waar hij de eerste nog om wist te draaien verloor hij nu met 3-1. Nu mochten ze alle drie nog een keer spelen en stond het ondertussen 2-5. Als eerste mocht Henk aantreden en hij won overtuigend en sloeg dus het kampioenspunt binnen! Na deze opluchting wisten ook Anna en Sietse hun laatste partij nog te winnen, waardoor er uiteindelijk een mooie 2-8 overwinning als eindstand stond. Met dit kampioenschap in de 1e klasse mag dit team volgend jaar meespelen in de noordelijke divisie.

Ook het eerste seniorenteam van TTV Vries is kampioen geworden, maar dat was afgelopen vrijdagavond in het Yders Hoes wel heel erg spannend. Het lukte het eerste team maar niet om een voorsprong te behouden, want het ging van 2-0 naar 2-2, van 3-2 naar 3-3 en van 4-3 naar 4-4. Op dat moment werd duidelijk dat er net als bij het eerste jeugdteam een 6-4 overwinning nodig was om kampioen te worden. Wouter Emmens wist de 5-4 score op het bord te zetten en Gert Jan Huiskes wist het in de laatste wedstrijd van de avond nog zeer spannend te maken, kreeg zelfs een matchpoint tegen in de 5e set, maar wist de partij uiteindelijk toch te winnen! Deze 6-4 overwinning was een echte teamprestatie, want Wouter, Gert Jan en Thomas Rass wisten elk twee partijen te winnen.

Naast deze wedstrijd speelden ook team 4 en 5 nog, maar hier stond niets meer op het spel. Team 4 won met 6-4 door knappe hattricks van Souverain N’yudi en Linda Kleiker. Invaller Anna Rass speelde wel goed, maar kon hier geen overwinning aan toe voegen.

Bij Vries 5 won Jan Oltkamp Groenwold twee partijen, Jan Emmens 1 en Rob Hoiting bleef helaas met lege handen bij zijn laatste wedstrijd.