Eerste jeugdteam Tafeltennisvereniging Vries haalt uit tegen Dokkum 1!

Gisteren speelden de eerste twee jeugdteams van Actief Vries thuis in Sporthal de Kamp tegen respectievelijk Dokkum 1 en Nordic 1. Henk Weering was in zijn eerste wedstrijd net iets scherper dan zijn tegenstander op de beslissende punten en wist met 3-0 te winnen. Souverain N’yudi en Anna Rass begonnen ook elk met een 3-0 overwinning. Henk en Anna wonnen samen ook het dubbel en hun resterende partijen en scoorden dus elk het maximale aantal punten. Souverain verslikte zich tijdens zijn laatste partij in zijn tegenstander, waardoor de 9-1 eindstand een feit was.

De Eelder talenten van het tweede jeugdteam wisten goed de strijd aan te gaan tegen de al wat meer ervaren spelers van Nordic. Na een snelle 0-5 achterstand wisten zij nog een 3-7 eindstand op de borden te toveren. Jeroen van Aalst won knap twee partijen en ook Matthijs Bouma droeg zijn steentje bij met een overwinning.

Op vrijdagavond speelden alle drie de Vriezer teams van Actief Vries thuis in Tynaarlo. Actief Vries 5 speelde met Anna Rass, Jan Oltkamp Groenwold en Majeed Almawazini. Anna en Jan hadden in de eerste twee partijen nog wat moeite met hun tegenstanders, maar zij wisten deze beide in 5 sets over de streep te trekken. Hierna leek de weerstand van Doto gebroken en in het vervolg van de wedstrijd verloor team 5 nog maar 2 games en stond er aan het einde dus een mooi 10-0 overwinning op de borden. Met deze mooie uitslag neemt Actief Vries 5 de koppositie nog wat steviger in handen!

Linda Kleiker, Thomas Rass en Souverain N’yudi van team 3 hadden op de tafel naast team 5 beduidend meer moeite met hun tegenstanders, maar ze bleven goed bij de les. Er werden tegen Doto 4 maar liefst zes 5-setters gespeeld, waarvan er vier werden gewonnen. Souverain en Thomas wonnen elk twee partijen en samen het dubbel. Linda bleef deze avond ongeslagen en tekende voor haar tweede hattrick op rij! Met deze mooie 8-2 overwinning wordt dit team echter wel gepasseerd door ZNS dat met 10-0  wist te winnen. Met 1 punt achterstand is er echter nog een goed zicht op de eerste plaats.

Gert Jan Huiskes, Harry Kruizenga en Wouter Emmens begonnen niet scherp tegen Assen waardoor er heel snel een 0-4 achterstand op de borden stond. Na het dubbel wist Harry zich gelukkig op te richten en won hij twee zwaarbevochten 5-setters. Ook Gert Jan was beter bij de les, maar hij kreeg geen loon naar werken en verloor zijn resterende partijen. Wouter kwam deze avond niet in zijn spel en meer dan 1 gamewinst zat er voor hem niet in. Na deze 2-8 nederlaag is de achterstand op koploper Assen een dikke 9 punten, maar blijft de 2e plek wel in bezit van Actief Vries 1.