Actief Vries 5 blijft op koers voor kampioenschap in de 5e klasse!

Het eerste jeugdteam van Actief Vries speelde afgelopen week twee wedstrijden. Op vrijdagavond speelden zij een inhaalwedstrijd in Groningen tegen Gttc 2. Souverain N’yudi won alle drie zijn wedstrijden, Henk Weering voegde hier twee overwinningen aan toe en Anna Rass sleepte één punt binnen. Het dubbelpunt ging naar de Groningers waardoor er een 4-6 overwinning op het bord stond.

De dag erna speelde dit team een thuiswedstrijd in Eelde tegen FTTC 1 uit Franeker. Souverain scoorde opnieuw een hattrick. Anna en Henk wisten beide twee partijen te winnen. Het dubbelspel ging wederom verloren waardoor er een 7-3 overwinning werd behaald.

Senioren team 1 speelde al op maandagavond een uitwedstrijd tegen DETO 1 in Nijeveen. Harry Kruizenga en Wouter Emmens haalden de volle score en wonnen samen het dubbelspel. Linda van der Veen speelde voornamelijk de laatste wedstrijd goed, maar bleef helaas zonder overwinning. Het team kon achteraf goed genieten van een 3-7 overwinning.

Ons 3e team speelde op vrijdagavond uit in Finsterwolde tegen Oldambt 2. Thomas Rass was wederom goed op dreef en scoorde een mooie hattrick. Linda Kleiker en Gijs van den Berg speelden deze avond goed, maar wonnen ieder één enkelpartij. Het dubbelpunt bleef in Finsterwolde.

Actief Vries 5 speelde ook op maandagavond maar dan in Tjuchem tegen Tjuchem 3. Jan Emmens moest eenmaal zijn tegenstander feliciteren. Verder wonnen hij, Majeed Almawazini en Marijke Gordijn alle partijen en was de eindstand 1-9. Met deze overwinning blijft het team op koers voor een kampioenschap.