Het tafeltennisseizoen is van start!

Op 3 februari speelde ons eerste jeugdteam, Bram Lansink en Hannah Koekoek, hun eerste wedstrijd van het seizoen. Zij wisten knap een aantal enkel- en dubbelwedstrijden te winnen en sloten tweemaal met 3-2 winnend af. Vorige week zaterdag ging deze Table Stars competitie van start in de sporthal in Leek waar een training werd verzorgd en een dubbeltoernooi werd gehouden.

Seniorenteam 1, Wouter Emmens, Bas Veenhoven en Thomas Rass, speelde gelukkig weer Noordelijke 2e divisie, nadat ze officieel zouden kunnen degraderen vorig seizoen. Hierdoor was hun start erg verrassend. Met maar liefst 8-2 wisten zij te winnen van Assen 3. Het dubbelspel en een enkelwedstrijd van Thomas gingen verloren. Tijdens de tweede week ging het helaas andersom: er werd verloren met 8-2 in Dokkum. Alleen Wouter en Thomas wonnen een enkelwedstrijd, invaller Linda Kleiker wist ondanks goed spel niet een punt binnen te slepen.

Het tweede team (Niek Hoendervanger, Anine Stegeman, Linda en Anna Rass) speelt verrassend dit seizoen in de 2e klasse, in tegenstelling tot 3e klasse in het vorige seizoen. De eerste wedstrijd tegen DOTO werd 5-5 door 3 en 2 winstpartijen van Anna en Linda. De tweede wedstrijd was een avond met veel vijfsetters wat resulteerde in 3 punten voor Vries. Anna en Anine wonnen elk een enkelpartij en Anna en Niek wisten het dubbel te winnen.

Het derde seniorenteam van Vries (Marijke Gordijn, Jan Emmens, Jan Oltkamp en Jan Damkat) laten tot nu toe een stijgende lijn zien. Helaas verloren zij de eerste wedstrijd met 1-9 van Talero, waarbij Marijke de laatste wedstrijd in een zinderende vijfsetter wist te winnen. De tweede wedstrijd werd met 6-4 verloren van TALO. Jan Oltkamp zorgde voor 2 keer winst in de enkel, Jan E eenmaal en Elles Molendijk als invaller zorgde ook knap voor een winstpartij.

Vries 4 (Jantien Rass, Hans Hoendervanger, Hans Bos en Elles) begon dit seizoen met een fantastische overwinning op TALO 4 door maar liefst 9-1 te winnen! Jantien verloor helaas een vijfsetter en verder wisten Hans H en Elles hun wedstrijden te winnen. De tweede wedstrijd, in dezelfde samenstelling, was helaas een heel andere wedstrijd. Er werd met 10-0 verloren van Midstars 6.
Het vijfde seniorenteam van TTV Vries, Samuel Esposito, Bauke Couperus, Ineke Luurs en Majo Abels, hadden de eerste speelronde vrij en startten op woensdag 31 januari met hun eerste wedstrijd van dit seizoen. Helaas wisten Bauke, Samuel en Ineke in Delfzijl tegen Detac 3 geen wedstrijden te winnen en verloren zij met 10-0.