De Vijverstee wint scholenkampioenschap tafeltennis

Op een zonnige vrijdagmiddag 8 maart streden de kinderen van de scholen uit de gemeente Tynaarlo op de scholenkampioenschappen tafeltennis in Vries. Er werd gespeeld in duo’s die werden verdeeld over twee poules. In de eerste poule zaten de kinderen van de groepen 5 en 6 en in de tweede poule de groepen 7 en 8. Deze poules waren meteen finalepoules. Totaal deden er 20 kinderen mee van de basisscholen OBS De vijverstee uit Vries en OBS Het Oelebred uit Tynaarlo. Er waren spannende wedstrijden, die soms eindigde in een gelijkspel wat voor ieder team een halve punt opleverde. De kinderen die even pauze hadden konden een balletje slaan tegen de tafeltennisrobot. De wedstrijden werden geteld door de vrijwilligers van Tafeltennisvereniging Vries. Na de wedstrijden werd er nog een grote rond-om-de-tafel gespeeld die werd gewonnen door Thijs ter Braak en werden de prijzen uitgereikt door sponsor Bart Haarman. Bij groep 5/6 werden Hannah en Vayenne eerste door van de nummer twee, Fay en Bente te winnen in hun onderlinge wedstrijd. Derde werden Liza en Sasha van De Vijverstee. Het ijzersterke duo, Thijs en Sep, in groep 7/8 verloor slechts één wedstrijd en werden hiermee ruim eerste. Sven en Tygo wisten van de nummer 3, Dion en Tesfit, te winnen en werden daarmee tweede. Net als voorgaande jaren wist de Vijverstee, door de meeste prijzen te winnen, de grote HaarmanB ICT wisselbokaal in de wacht te slepen.

Lijkt het je leuk om ook eens te komen tafeltennissen? De jeugdtraining is elke maandagavond van 18 tot 19 uur in sporthal De Kamp. Je bent van harte welkom om 3 keer mee te spelen en batjes zijn aanwezig. Voor meer informatie kan je contact opnemen met secretaris@ttvvries.nl

Uitslagen:

Groep 5/6