Actief Vries 3 wint van SVK 1 na een geweldige comeback!

Afgelopen dinsdag tafeltennisten Linda Kleiker, Thomas Rass en Souverain N’yudi in Kiel-Windeweer tegen SVK 1. Souverain wist zijn eerste partij in een spannende 5-setter te winnen, maar daarna verloren Linda, Thomas en Souverain alle drie een partij en Thomas en Souverain verloren samen ook het dubbelspel. Na deze 4-1 achterstand vond team 3 nieuwe krachten en via drie spannende 5-setters wisten ze terug te komen tot 4-4. Thomas en Souverain wonnen daarna hun laatste partij nog in 3-en, waardoor er uiteindelijk toch nog met 4-6 gewonnen werd.

Nadat er de afgelopen twee wedstrijden niet was gewonnen, waren Harry Kruizenga, Gert Jan Huiskes en Wouter Emmens weer op zoek naar een overwinning. Dit moest vrijdagavond in Franeker gebeuren tegen FTTC 2. Wouter begon goed met een overwinning en Gert Jan leek hier een goed vervolg aan te geven, maar hij verloor helaas met 16-14 in de beslissende game. Harry won zijn eerste partij zonder problemen en won daarna ook het dubbelspel samen met Wouter. Hierna verloor Wouter zijn tweede partij in 5-en, maar hierna ging het een stuk beter. Harry won ook zijn volgende twee partijen probleemloos en Gert Jan en Wouter wisten beide van invaller Rudie te winnen. Gert Jan kwam in zijn laatste wedstrijd met 2-0 achter te staan, maar hij bleef doorvechten en wist zijn tweede 5-setter van de avond wel in zijn voordeel te beslissen met 12-10.

Op zondagochtend reisden Gert Jan Huiskes en Wouter Emmens naar Emmen om daar de eerste ronde van de D-meerkampen te spelen. Om half 11 mochten zij tegen elkaar beginnen. Gert Jan was in een spannende 5-setter Wouter de baas. In de overige 6 wedstrijden hadden Gert Jan en Wouter beide wel kansen, maar op de beslissende punten moesten ze het afleggen tegen de sterke tegenstanders. Ondanks het bezetten van de twee laagste plaatsen konden ze beide terugkijken op een gezellig toernooi met leuke en spannende wedstrijden. Souverain N’yudi speelde op hetzelfde moment in Zwolle de 1e ronde van de F-meerkampen. Hij wist 5 van zijn 7 wedstrijden te winnen en daarmee tweede in zijn poule te worden. Dit betekent dat hij zich heeft geplaatst voor de 2e ronde F-licentie.