Thomas Rass twee keer eerste in drie dagen!

Afgelopen week werd er geen competitie gespeeld in verband met de herfstvakantie, maar er werden door een aantal leden van Vries wel twee toernooien bezocht. Op donderdagavond was de eerste ronde van het TAM-toernooi. Op dit gezellige toernooi wisten Wouter Emmens, Linda van der Veen en Linda Kleiker geen potten te breken. Thomas Rass verloor de hele avond echter geen enkele game en werd soeverein kampioen van de 1e/2e klasse. Gert Jan Huiskes en Harry Kruizenga werden respectievelijk 1e en 2e in hun Noordelijke divisie poule en wonnen elk hun halve finale. In deze finale bleek een goed spelende Harry de sterkere. Winnaars Harry en Thomas kregen traditioneel een fles shampoo en voor de andere prijswinnaars was er chocolade.

Op zaterdag was het altijd gezellige jaarlijkse DOTO-invitatietoernooi. Van TTV Vries deden Linda Kleiker, Thomas Rass en Wouter Emmens mee. Linda en Thomas speelden in de 2e klasse en Wouter in de Noordelijke 2e divisie. Linda begon goed door haar eerste drie wedstrijden van de dag te winnen, maar hierop volgend verloor ze haar drie laatste wedstrijden, waardoor ze precies in het midden van haar poule van 7 eindigde. Thomas speelde net als afgelopen donderdag erg sterk en werd ongeslagen eerste in zijn poule. Hij liet in de vervolgwedstrijden ook geen steken vallen, waarmee hij zijn tweede eerste prijs in drie dagen binnen wist te slepen!

Wouter won in zijn poule vier van de vijf wedstrijden en met deze tweede plaats ging hij door naar de kwartfinale. Hij wist zowel de kwart als halve finale met 3-0 te winnen. De finale bleek een zwaardere dobber, maar door zijn beste spel van de dag te spelen won hij deze met 3-2 en zo bezorgde hij TTV Vries de tweede 1e prijs van de dag.