TTV Vries 5 kampioen in de 5e klasse!

Afgelopen vrijdag trok het 5e team van Actief Vries erop uit naar Siddeburen om tegen DOTO 5 het kampioenschap veilig te stellen; in de wetenschap dat 2 punten genoeg waren. Jan Oltkamp Groenwold, Jan Emmens en Anna Rass lieten er geen gras over groeien en wonnen alle drie hun eerste partij, waardoor het kampioenschap een feit was! Uiteindelijk werd het een mooie 1-9 overwinning, waarbij alleen Jan Oltkamp zijn tegenstander een keer mocht feliciteren. Anna en Jan Emmens scoorden beide een mooie hattrick. Dit team, gecompleteerd door Marijke Gordijn en Majeed Almawazini, mag het volgend jaar een niveau hoger in de 4e klasse gaan proberen.

Ook team 3 speelde deze avond in Siddeburen, maar dan tegen DOTO 4. Souverain N’yudi, Gijs van den Bergh en Thomas Rass wisten alle drie een prachtige hattrick te scoren, maar doordat het dubbel werd verloren kreeg het team van DOTO een dik verdiend punt. Met deze mooie 9-1 overwinning blijft dit team op een mooie 2e plek staan.

Team 1 mocht Assen 3 feliciteren met het kampioenschap in de Noordelijke 2e divisie en verloor met 8-2 van de kersverse kampioen. Harry Kruizenga wist zich als enige te weren en won knap twee partijen. Linda van der Veen kwam, nota bene tegen de kopman van Assen, erg dicht bij haar eerste winst van het seizoen. Wouter Emmens moest zijn tegenstanders ook drie maal feliciteren.

Op zaterdagmiddag speelde het eerste jeugdteam van Actief Vries in Dokkum tegen het tweede team daar. Souverain, Henk Weering en Anna speelden een zeer sterke wedstrijd deze middag. Ondanks dat het een paar keer spannend werd, wisten zij met 10-0 te winnen. Hiermee hebben zij na 9 wedstrijden de tweede plek veilig gesteld met een aantal punten dat regelmatig genoeg zou zijn voor een kampioenschap!

Als klap op de vuurpijl plaatste Souverain zich op zondag voor de finale van de Nationale Senioren Meerkampen F-licentie. Waar hij in de competitie op vrijdagavond en zaterdagmiddag onverslaanbaar was, lukte dit op zondag niet. Hij won 4 van zijn 7 partijen, waardoor hij uiteindelijk op onderling resultaat 4e werd, waarmee hij net geplaatst is voor de finale.

Team 5 kampioen