TTV Vries 1 ongeslagen aan kop na eerste twee speelrondes

Afgelopen zaterdag speelde ons eerste jeugdteam de eerste thuiswedstrijd in sporthal de Kamp in Vries. GTTC Groningen 2 bleek al snel een lastige tegenstander. Na de eerste zes wedstrijden stond er een 1-5 achterstand op het bord, omdat alleen Sietse Dijt zijn eerste partij winnend afsloot.

Actief Vries 1 kwam  door overwinningen van Sietse en Anna Rass nog terug tot 3-5, maar verloor helaas met 3-7. Sietse won dus tweemaal, Anna 1 keer en Lennart van Oudekerken wist helaas niet te winnen, al kwam hij nog wel dichtbij in zijn laatste twee partijen.

Op vrijdagavond was de eerste thuiswedstrijd van de voorjaarscompetitie en het was erg gezellig in het Yders Hoes doordat alle drie de teams nu tegelijk thuis spelen. Op de eerste twee tafels bleven er maar liefst drie Vriezer spelers ongeslagen! Deze beide teams speelden tegen Doto (teams 2&4). Bij team 1 waren dat Gert Jan Huiskes en Wouter Emmens, al kropen ze beide door het oog van de naald tegen een sterke Martin Geertsema.

Bij team 4 bleef Souverain N’yudi knap ongeslagen, al speelde ook hij een spannende 5-setter. Thomas Rass begon met een overwinning, maar wist dat geen vervolg te geven. Team 1 eindigde op een mooie 7-3 overwinning, want het dubbel werd net als op de andere tafels door de bezoekers gewonnen.

Bij team 4 wist Wouter Haarman nog een puntje te scoren. Jeroen Gerding kwam er helaas niet aan te pas, waardoor hier een nipte 4-6 nederlaag het resultaat was.

Team 5 speelde tegen Midstars 7 en hier ging niemand naar huis zonder overwinning. Jan Emmens en Marijke Gordijn waren beide goed voor een overwinning en Jan Oltkamp Groenwold was de ‘man of the match’ met twee overwinningen. Ook hier een nipte 4-6 nederlaag, maar alle seniorenteams tezamen een mooi 15-15 gelijkspel!