Tafeltennisvereniging Vries aanwezig op gezellig en sportief DOTO toernooi

Afgelopen zaterdag beleefden 6 spelers een gezellig DOTO invitatietoernooi in Siddeburen. Koen en Wouter speelden mee in verschillende poules in de hoogste klasse. Wouter wist 1 van zijn 5 partijen te winnen, maar was tevreden met zijn spel. Na 4 wedstrijden stond Koen op 3 winstpartijen en zijn laatste poulewedstrijd was bepalend voor een halve finale plek. Deze directe strijd om de 2e plaats verloor hij waardoor hij net tekort kwam.

Thomas won op het eennahoogste niveau 5 van zijn 7 poulewedstrijden en werd hiermee 1e in zijn poule. In de halve finale moest hij tegen de nummer 4, waar hij in de poule van had verloren, en verloor deze zeer spannende vijfsetter. Hierdoor greep hij net naast de prijzen.

Twee klasses lager wist zus Anna wel een prijs binnen te slepen. Ze begon goed aan haar eerste wedstrijd maar verloor deze nipt in de 5e game (17-15). Ze zette dit goede spel door waardoor ze uiteindelijk knap 2e werd in de 2e klasse poule. In de halve finale speelde ze een leuke en spannende pot die ze met 3-1 in haar voordeel besliste. In de finale bleek haar tegenstander net een maatje te groot waardoor ze genoegen moest nemen met een 2e prijs. Anna zei hier zelf over: ‘Hier ben ik ontzettend trots op. Ik heb zaterdag een topdag gehad: gezelligheid gecombineerd met lekker spel’. Hans Bos mocht als 5e klasse speler meedoen in de 4e klasse poule, op tafels 12 en 13, samen met clubgenoot Jan Damkat. Jan won dit onderlinge duel in de poule. Hans vond het leuk om in deze poule mee te spelen en het mooiste moment van zijn dag was zijn overwinning op Jacob. Gaandeweg de dag kreeg Jan steeds meer last van zijn liesblessure en hierdoor wist hij geen potten meer te breken. Ondanks deze teleurstelling zei hij wel: ‘ondanks het verlies kijk ik terug op een gezellig en goed georganiseerd toernooi bij DOTO in Siddeburen’.