Recordopkomst bij scholenkampioenschappen tafeltennis in Vries

Op vrijdagmiddag 10 maart wisten alle 45 deelnemers hun weg te vinden door de witte wonderwereld naar Sporthal de Kamp in Vries. Op de scholenkampioenschappen tafeltennis gingen 6 scholen de strijd aan in de categorieën groep 5/6 en 7/8. De kinderen speelden in duo’s tegen elkaar in verschillende poules. Daarna speelden de sterkte duo’s om de prijzen in de finales. De kinderen die even pauze hadden konden een balletje slaan tegen de robot of tegen elkaar op de overige tafels.

De 3 scholen uit Zuidlaren: Schuilingsoord, de Zuidwester en Het Stroomdal, deden voor het eerst mee aan de scholenkampioenschappen tafeltennis. De duo’s van deze scholen wisten geen prijzen te winnen. Stijn Borker en Jordy Prins van De Zuidwester haalden namens de scholen uit Zuidlaren het beste resultaat met een 5e plek bij groep 7/8.

De Vijverstee legde beslag op de 3e plaats. Bij groep 5/6 waren dit Marijke Stevens en Lisa Massink, Stijn Veening en Marco Brugge voor groep 7/8. Bij groep 5/6 ging de finale tussen Gerben de Jong en Floris Schoenmaker van het Oelebred en Dion Draijer en Tesfit Teame van de Vijverstee waarbij het laatstgenoemde duo in een spannende wedstrijd aan het langste eind trok. De finale van groep 7/8 was een erg spannende wedstrijd en werd met veel passie aangemoedigd door de andere leerlingen van beide scholen. Dit spreekt natuurlijk voor zich bij een derby tussen De Vijverstee en De Holtenhoek. Na een 1-1 tussenstand wisten Thijs ter Braak en Olaf Dijkstra van De Vijverstee te winnen van Julian van Gelder en Tim Niemeijer van De Holtenhoek. Aangezien de Vijverstee beide eerste en derde plaatsen in de wacht wisten te slepen, was het geen verrassing dat zij ook de HaarmanB ICT-wisselbokaal voor beste school wonnen.

De kinderen hebben deze middag veel plezier gehad achter de tafeltennistafels en dit was niet mogelijk geweest zonder de hulp van de vele vrijwilligers van Tafeltennisvereniging Vries. Hartelijk bedankt daarvoor! Daarnaast willen we ook HaarmanB ICT bedanken voor het sponsoren van de prijzen.

Lijkt het je leuk om een keer te tafeltennissen? Je bent van harte welkom bij de jeugdtraining op maandagavond van 18-19 uur in de Kamp in Vries. Je mag 3x gratis meedoen.

Uitslag scholenkampioenschappen Tafeltennis in Vries

Floor Kamps en Femke de JongHet Oelebred
Nora Volkers en Sacha KremerHet Schuilingsoord
Levi Timmer en Niels NiemeijerDe Holtenhoek