Het 1e jeugdteam van Tafeltennisvereniging Vries speelt hun allereerste competitiewedstrijd

Op zaterdag 23 september 2023 reisde het nieuwe jeugdteam van TTV Vries af naar Middelstum. Thijs ter Braak en Bram Lansink maakten hier beiden hun debuut in de tafeltenniscompetitie. De eerste wedstrijd van de middag tegen het meer ervaren Midstars 2 bleek een lastige te zijn. Thijs wist nog wel een wedstrijd te winnen, waardoor de schade beperkt bleef tot een 4-1 nederlaag.

De tweede wedstrijd tegen het eveneens debuterende Doto 2 werd een prooi voor de mannen van Vries. Thijs won zijn beide partijen en ook Bram wist 1 van zijn 2 enkelwedstrijden in winst om te zetten. Bram was hier erg blij mee en sprak de wijze woorden: “gewoon goed kijken en punten scoren”. Samen wonnen ze ook het dubbel wat de eindstand op een mooie 4-1 overwinning bracht.

Senioren van TTV Vries zijn nog zoekende naar een overwinning

Het 1e seniorenteam verloor hun eerste wedstrijd uit tegen Dokkum 1 met 8-2. Thomas Rass won zijn eerste partij van de middag en samen met Wouter Emmens won hij het dubbel, waardoor er een 2-2 tussenstand op de borden stond. Daarna wisten ze samen met debutant Bas Veenhoven helaas geen punten meer te scoren. Wel kwamen Bas en Thomas in hun laatste wedstrijd beide erg dichtbij! Ondanks deze nederlaag was de nazit met airfryer in de nieuwe kantine van Dokkum erg gezellig!

Het tweede seniorenteam begon met een valste start aan het seizoen met een 10-0 verlies tegen Oldambt. Bij de eerste thuiswedstrijd op vrijdag 22 september waren ze beter bij de les. Anna Rass was de gevierde vrouw met 3 overwinningen. Anine Stegeman wist hier met een ware thriller nog een punt aan toe te voegen. Niek Hoendervanger kwam ook dichtbij, maar moest al zijn tegenstanders feliciteren. Deze 4-6 nederlaag is toch een mooie vooruitgang ten opzichte van de eerste wedstrijd.

TTV Vries 3 was het seizoen ook begonnen met een 10-0 nederlaag. Ook zij wisten zich te verbeteren bij hun 1e thuiswedstrijd en wisten een 5-5 gelijkspel uit het vuur te slepen. Bij een 4-1 voorsprong leek er een overwinning in te zitten, maar vanwege een sterk invallende Ruben Bolt bleef het bij een gelijkspel. Marijke Gordijn was de kopvrouw met twee overwinningen. Jan Damkat en Annemiek Veninga wonnen elk 1 partij en ook nog samen het dubbelspel.

TTV Vries 4 was de eerste ronde niet in actie gekomen en startte dus thuis het seizoen. Jan Emmens en Hans Hoendervanger waren ongelukkig in het enkelspel en wisten hierin niet te scoren. Daarentegen waren zij wel succesvol in het dubbelspel en wisten zij zo toch een punt te scoren. Hans Bos was deze avond de kopman met twee overwinningen, wat de score tot een 3-7 nederlaag bracht.

Ook het 5e team heeft het moeilijk dit seizoen. Bij hun eerste wedstrijd kwamen Majo Abels en Bauke Couperus niet tot scoren tegen Actief 2. Gelukkig wist Ineke Luurs nog de eer te redden met een punt. Bij hun eerste thuiswedstrijd bleek Meteoor 1 helaas een maat te groot en verloren Ineke, Majo en Samuel Espositop met 0-10.

Ondanks de nederlagen van de meeste teams was het wel weer een gezellig avond in het Yders Hoes!